DHL 24 portal internetowy

Kompleksowa obsługa klienta online

Za każdym wiodącym dostawcą usług fizycznych stoi mniej znany zespół specjalistów IT, którzy dbają o to, aby zapewnić dostawcom najwyższej klasy środowisko pracy. 3e jest operatorem kompleksowego portalu internetowego do obsługi klienta, który stanowi główny punkt kontaktu dla większości prywatnych i korporacyjnych klientów DHL Parcel w Polsce. Portal integruje wiele różnych wewnętrznych platform i usług IT DHL, z których wiele zostało również napisanych i jest stale utrzymywanych przez zespół 3e.
 

Dhl24.com.pl jest głównym w Polsce hubem zapewniającym dostęp do usług DHL Parcel, części Grupy Deutsche Post DHL, wiodącej międzynarodowej firmy pocztowo-logistycznej. Oferuje dostęp do szerokiej gamy usług DHL dla klientów indywidualnych, jednak główne funkcjonalności serwisu przeznaczone są dla klientów biznesowych, obsługujących duże ilości przesyłek.

Zakres projektu

Klienci indywidualni

  • wysyłanie i odbieranie paczek,
  • śledzenie przesyłki od momentu odebrania jej od nadawcy do momentu doręczenia
  • przekierowywanie paczek bezpośrednio z interfejsu internetowego
  • wypełnianie reklamacji
     

Klienci biznesowi

  • pulpit zarządzania przesyłkami: zamawianie przesyłek masowych, kalkulacja cen, śledzenie przesyłek, przesyłki specjalne, zarządzanie zwrotami, reklamacje
  • solidne WebAPI dla aplikacji internetowych partnerów e-commerce umożliwiające w pełni zautomatyzowaną kontrolę przesyłek
  • super łatwa, samodzielna integracja z najpopularniejszym w Polsce marketplace - ALLegro.pl
  • Generowanie faktur, listów przewozowych i innych dokumentów
  • Narzędzia raportujące do kontroli i analizy biznesowej
     

Serwis jest utrzymywany i rozwijany przez 3e Software House, począwszy od 2007 roku, kiedy to zostaliśmy zatrudnieni przez zarząd DHL Parcel do przejęcia i rozbudowy istniejącej aplikacji zamówień internetowych DHL. Od tego czasu nasze prace obejmowały również narzędzia frontendowe, backoffice i backendowe oraz integrację z wewnętrznymi bazami danych DHL i aplikacjami do zarządzania biznesem.
 

Powiązane aplikacje

  • Aplikacja Parcel Shop Management - samodzielna aplikacja umożliwiająca współpracę pomiędzy DHL z rozległą siecią ponad 6500 paczkomatów
  • DHL dla Ciebie - odnowiony interfejs klienta prywatnego, dzięki któremu każdy internauta, bez długoterminowej umowy, może szybko zamówić przesyłkę, wezwać kuriera, wydrukować list przewozowy itp.
  • Aplikacja do przekierowywania paczek. Autoryzowane pinami rozwiązanie przyjazne dla urządzeń mobilnych, pozwalające każdemu adresatowi paczki błyskawicznie zmienić datę i adres doręczenia przesyłki,
  • Interfejs zarządzania zwrotami - funkcjonalność automatyzująca zlecanie przesyłek zwrotnych od klientów, którzy korzystają z europejskiego prawa do odstąpienia od umowy podczas zakupów w Internecie
  • eWelcome - podpisanie umowy z DHL Parcel Polska stało się proste
  • Samoobsługa - łatwiejsze prowadzenie profilu firmy bez konieczności dzwonienia do DHL
  • Dostawa serwisowa - funkcjonalność dla klientów korporacyjnych. Ułatwia tworzenie masowych zleceń dostawy dla dużych grup adresów, np. klientów banków.

Utrzymanie aplikacji

Niewątpliwie najistotniejszymi wskaźnikami KPI dla krytycznej aplikacji w rozległej sieci dostawczej są jej wysoka wydajność i ciągła dostępność. Aby utrzymać wysoką dostępność całego ekosystemu nawet w dni największego obciążenia,  wprowadziliśmy szeroki zakres monitoringów i kontroli. Nieustannie monitorujemy parametry wykorzystania baz danych, kolejki zadań, czas odpowiedzi baz danych, liczbę żądań na sekundę oraz ich rozkład w dłuższym czasie. Równolegle obserwujemy również procesy biznesowe, monitorując czas realizacji zamówień, układanie biletów itp.

DHL

Zespół 3e Software House to solidny i godny zaufania partner IT. Doceniam ich zaangażowanie, kompetencje techniczne oraz wysoki poziom obsługi klienta. Ich wkład w znaczący sposób pomaga nam stale podnosić jakość naszych usług.

Piotr Jachowicz

Kierownik Działu Integracji z Klientem w DHL Parcel