Kioski samoobsługowe w Burger King

Tworzymy oprogramowanie kiosków dla restauracji Burgerg King

AmRest jest wiodącą europejską multibrandową, foodservice'ową i cyfrową platformą, która stale rozwija i poszerza portfolio swoich marek. W 2018 roku Spółka ogłosiła podpisanie umowy w sprawie rozwoju marki Burger King w 5 krajach. Dzięki tej umowie AmRest chciał stworzyć dużą wartość dla swoich klientów, a także jeszcze bardziej podnieść jakość obsługi klienta. Jedno z rozwiązań było już w zasięgu ręki - kioski samoobsługowe, które firma wprowadziła jakiś czas temu w KFC - innej marce z portoflio AmRestu. Do wdrożenia kiosków w Burger King po raz kolejny zdecydowano się zaangażować programistów z 3e Software House, którym udało się już wdrożyć kioski dla KFC.

Analiza biznesowa projektu - zrozumienie tworzy najlepsze oprogramowania

W kwietniu 2019 roku, w siedzibie 3e Software House, odbyło się spotkanie z osobą odpowiedzialną za rozwój produktu Burger King Kiosk po stronie AmRest. Klient przyszedł z gotowymi makietami ekranów, które agencja stworzyła na jego potrzeby. Efektem spotkania było ustalenie kolejnych kroków, tj. ustalenie kosztów i harmonogramu projektu.

Ustalenie założeń i priorytetów projektu było o tyle łatwiejsze, że firma 3e Software House tworzyła już Kioski dla restauracji KFC, które odniosły sukces - podniosły jakość obsługi klienta i miały wymierny wpływ na wzrost przychodów w restauracjach.

Programowanie i podział pracy

W trakcie negocjacji ustalono, że wykorzystamy logikę, która została zaimplementowana w kioskach KFC, lekko ją modyfikując i dodając nowe ekrany, odpowiednie dla marki Burger King.

W skrócie, większość back-endu była oparta na istniejących rozwiązaniach kioskowych, a nasi programiści musieli dostosować go do menu, POS i środowiska Burger Kinga jako całości - oczywiście wymagało to również napisania nowego front-endu. Strona

Klient zamierzał uruchomić pierwszy Kiosk w Warszawie na początku czwartego kwartału, dlatego zabezpieczyliśmy zasoby potrzebne do realizacji projektu, aby dotrzymać tego terminu. Prace nad projektem rozpoczęły się w maju 2019 roku. Zespół składał się z analityka, dwóch programistów frontendowych, dwóch programistów backendowych, managera oraz testera.

Czy to działa? Testuj, testuj i jeszcze raz testuj...

Po napisaniu kodu dla nowego rozwiązania rozpoczęły się testy. Po stronie 3e Software House testy trwały dwa tygodnie i były przeprowadzane przez kiosk LAB w naszej firmie. Jest to miejsce, w którym możemy wykonać mapowanie 1:1 infrastruktury, jaką można spotkać w restauracji, gdzie można zamówić produkty za pomocą kiosku.

Po naszych wewnętrznych testach produkt został przekazany do UAT's, które trwały 3 tygodnie. Nasz zespół zadbał o usunięcie wszystkich zgłoszonych problemów. Prace nad projektem zakończyły się w październiku, kiedy to klient oficjalnie ogłosił zakończenie testów, a rollout pierwszych kiosków rozpoczął się w restauracji przy AL. Krakowskiej w Warszawie.
 

Kioski już są - korzyści również

Pierwszy kiosk wystartował 18.11.2019 r. w Warszawie - Burger King Aleja Krakowska. Obecnie w Polsce działa 18 restauracji, w których łącznie znajdują się 63 kioski. Zapytaliśmy naszego klienta, czy kioski spełniły jego oczekiwania.

Oto niektóre z ustaleń naszych klientów:

Sukces tego rozwiązania w Polsce jest impulsem do planowania jego wdrożenia w innych krajach. Obecnie Burger King wdraża to rozwiązanie w Czechach, a już wkrótce pierwsze kioski będą działać w czeskich restauracjach. Co więc takiego jest w kioskach, że dają tak wiele korzyści w krótkim czasie?
 

Dlaczego kioski przynoszą tak wiele wymiernych korzyści?

Kioski cyfrowe robią furorę w branży HoReCa, zwłaszcza w restauracjach. Co sprawia, że to urządzenie jest tak wyjątkowe? Eksperci z branży wymieniają wiele przyczyn tego fenomenu. Poniżej przedstawiamy tylko kilka z nich:

  1. Ludzie to lubią, co oznacza lepszą obsługę klienta. Jako urządzenie z ekranem dotykowym, kiosk cyfrowy jest wyposażony we wszystkie dobre praktyki związane z doświadczeniem użytkownika zaczerpnięte ze świata online. Cyfrowa wersja menu pozwala klientowi na wygodne przeglądanie - bez presji kasjera.
  2. Ludzie kupują oczami. Dobra prezentacja produktu jest kluczowym czynnikiem w podejmowaniu decyzji przez klienta. W kiosku ludzie mogą lepiej przyjrzeć się produktowi i mają więcej czasu na zastanowienie się, co zamówić.
  3. Zarządzanie ruchem w godzinach szczytu. Kiosk wolnostojący poradzi sobie z problemem kolejek, dzięki czemu klient nie musi się martwić długim czasem oczekiwania. Dodatkowo, sprawny system zamówień pozwala na utrzymanie optymalnej liczby pracowników nawet w godzinach szczytu.
  4. "A może frytki do tego?", czyli up-selling. Kiosk ma nieograniczone możliwości dodawania ograniczonych czasowo rabatów, dodatków last minute, odpowiednich komunikatów i przypomnień. Warto też pamiętać, że kiosk nigdy nie będzie nachalny czy nieuprzejmy.
  5. Zbieranie danych. Automat zbiera wszystkie dane, na które pozwala - czas oczekiwania na zamówienie, konwersje promocji, statystyki zamówień to tylko niektóre z nich. Można je również łączyć z informacjami z aplikacji, platform lojalnościowych i agregatorów żywności. Te big data mogą być w pełni wykorzystane w obsłudze punktu trzeciego - promocji.