DHL Express OSO

Platforma do zamawiania dostaw online, zwiększająca szybkość i efektywność globalnej sieci dostaw.

Prosta, ale skuteczna witryna do zakupów online, zaprojektowana, aby ułatwić kluczowym klientom interakcję z usługami logistycznymi DHL, zapewniając im zawsze niezbędne wsparcie w zakresie pakowania. Obecnie działa w 20 krajach i może być łatwo wdrożony w wielu innych.

DHL Express jest częścią wiodącej na świecie firmy logistycznej Deutsche Post DHL Group, działającej w ponad 220 krajach i terytoriach, globalnej sieci ekspresowej, która niezawodnie i na czas przewozi pilne dokumenty i towary od drzwi do drzwi.

Jednym z najczęstszych wyzwań przy świadczeniu tego typu usług jest zapewnienie stałych dostaw do kluczowych klientów niezbędnych materiałów opakowaniowych, takich jak pudełka, koperty, etykiety itp.
Niezwykle istotne dla operatora - zwłaszcza w przypadku optymalizacji międzynarodowego transportu lotniczego - jest upewnienie się, że opakowania używane przez klientów są zgodne ze standardowymi wymaganiami operatora w zakresie jakości, rozmiarów i wagi.
Dlatego operator woli, aby klienci korzystali ze standardowych materiałów sieciowych, a nie z przypadkowych opakowań niespełniających norm.
 

Cele klienta

Początkowo zamawianie dostaw przez klientów DHL Express było procesem różniącym się w zależności od kraju, czasem kompletną ręczną.
W rezultacie biznes wyraził potrzebę usprawnień, mając na uwadze konkretne cele biznesowe

  • standardową aplikację, która usprawnia ten konkretny proces, pomagając jednocześnie lepiej nim zarządzać i go monitorować
  • rozwiązanie, które poprawia doświadczenia klientów
  • prostota i elastyczność ostatecznej wersji aplikacji, wspierającej stosunkowo prosty proces biznesowy, ale z drugiej strony pozwalającej na obsługę kraju ze specyficznymi różnicami
     

Wdrożenie

Poprzez proces analizy wymagań z przedstawicielami biznesowymi klienta, stworzyliśmy dopasowane do potrzeb rozwiązanie cyfrowe w postaci kompaktowej platformy internetowej, która pozwala klientom w prosty sposób zamawiać materiały eksploatacyjne do sieci i być na bieżąco z postępami w realizacji zamówienia.

Balansując pomiędzy szybkością i opłacalnością zdecydowaliśmy, że naszym środowiskiem będą technologie PHP/Postgres.

Proces rozwoju obejmował:

  • rozwój bazy danych produktów
  • opracowanie interfejsu administratora umożliwiającego realizację różnych zadań administracyjnych (utrzymanie portfela produktów, zamówienia cykliczne, raportowanie, zarządzanie dostępem itp.)
  • zaprojektowanie i opracowanie łatwego w użyciu interfejsu klienta

Korzyści i perspektywy na przyszłość

Nie ma nic bardziej satysfakcjonującego dla zespołu programistów, niż widok ich rozwiązania, prostego, skutecznego i przyjaznego dla użytkownika, które stopniowo rozprzestrzenia się na nowe obszary i środowiska. Zarówno w Holandii, jak i w Wielkiej Brytanii satysfakcja klientów została zmierzona za pomocą procesu DHL Net Promoter Approach (NPA) i w obu przypadkach OSO uzyskało wysokie wyniki. Kilka miesięcy po pilotażowym wdrożeniu platformy w Holandii, została ona wprowadzona w pięciu innych krajach europejskich: Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii i Irlandii.

W oparciu o pozytywne opinie na temat pierwszej wersji OSO, zarówno od klientów, jak i właścicieli firm DHL, podjęto decyzję o kontynuacji rozwoju aplikacji. Trzy lata po premierze pierwszej wersji OSO, zaprezentowaliśmy jej zupełnie nową wersję, oznaczoną jako OSO2.

Najważniejszą nowością jest funkcja, dzięki której możemy w łatwy sposób tworzyć krajowe wersje aplikacji. Nie wymaga to już nowej, oddzielnej instalacji dla każdego kraju. Lokalizacja odbywa się teraz po prostu za pomocą różnych opcji konfiguracyjnych. Gdy potrzebna jest nowa wersja językowa interfejsu, może być ona dostarczona poprzez interfejs backoffice. Aplikacja jest również przygotowana do bezproblemowego działania w każdym odpowiednim języku.

Wyposażona w te funkcje aplikacja jest teraz w stanie zostać wdrożona w wielu innych krajach przy minimalnym wysiłku i kosztach.

DHL

Zespół 3e Software House to solidny i godny zaufania partner IT. Doceniam ich zaangażowanie, kompetencje techniczne oraz wysoki poziom obsługi klienta. Ich wkład w znaczący sposób pomaga nam stale podnosić jakość naszych usług.

Piotr Jachowicz

Kierownik Działu Integracji z Klientem w DHL Parcel